Menghitung hari

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickersIMA

09 September 2009

Ada harapan ke ???













para hakim dari PPWPP



Date : 8 Sept 09

Location : Surau SKPP 8 ( 1 )

Alhamdulillah...akhirnye tamatlah denyutan ngeri,takut,cuak di dadaku bila pegawai2 jabatan datang pantau surau...bendeyut pala nunggu dari pagi...tp akhirnye...12.15 baru muncul...siap berbalas2 msg ngan cikgu2 sek lain tnye da dtg ke belum...haha...lawak betul...apapun terima kasih USTAZ SAMZINI , USTAZ ROZMAN ,ENCIK RAZIP dari Pejabat Pelajaran Putrajaya atas pujian dan markah yg sungguh m'berangsangkan...( ada can nak menang x ) x menang pun x pe...asal surau sekku ceria...budak2 pun suka...


para hakim tekun b'bincang...









08 September 2009

TODAY...UPSR..PEMANTAUAN DR PPWPP

Selamat berjaya kepada anak2 muridku...semoga SKPP 8 ( 1 ) terus GEMILANG....100 % 5 A

Ahli2 panitiaku...terima kasih atas segala kerjasama kalian...hanya Allah yg mampu membalasnye dan teruskan usaha kita untuk kejayaan bersama..sabar2 lah menanti keputusan PPWPP :-)

05 September 2009

UPSR

smlm...stlh sekian lm x g meting di jbtn..makaku jlnkanlah tggjwb ku semula...banyak isu gak la..tp yg nak ku kongsi d cni pasal st p'mntaan dr seorang guru di KL yg tlh mnghntr surat cdgn ke....ke...mana ek...smlm aku mcm mamai ckit..tp ke menteri la...ada 2 org mntri x slh aku...isunye ialah...PENDIDIKAN ISLAM DLM UPSR..so smlm km d tanya oleh bos bsr..( ketua sektor la ) setuju atau x? stlh di buat soal selidik segala...ramai yg setuju biarpun dgr cite 2012 UPSR tiada lagi tp p'laksanaannye dlm bntuk transformasi yg sdg dlm proses p'laksanaan..so...bukan apa...biar la ada dlm bntuk exam tu..at least budak pulun nak study mcm mn yg depa dok pulun utk math,bi,sains tu kan...secara logiknye pun...bende yg di nilai tu sure tntang ibadah dan akidah yg mmg spptutnye ade dlm kehidupan bdk2 tukan...dan pd aku..mmg wajar ada supaya apa yg depa belajar tu di nilai...

so kepada ayah bonda yg ade anak sek rendah..yg mungkin t'terjah blog ku ini...inila sdkit informasi yg blh di kongsi supaya kt b'sedia utk ambik berat p'sediaan anak2 nak exam..cikgu yg b'tmbah bbn kerja tu smmgnye.....apapun..pndgn km guru2 di ptrjaya akan di bw ke kementerian utk di nilai antara negeri2 lain..klu rmai stuju mngkin ianya t'jadi..tapi x pe kot..budak sek cina , tamil 7 pelajran apa sgt la klu tmbah 1 subjek lg kan??kan??kan??

03 September 2009

.......

sesungguhnye.....aku rasa mcm nak pengsan sgt2...ari ni blik lmbat lg..mlm kang ada mjlis lg kat sek tp sbb " handbeg" aku sekarang dah b'tmbah jdnye...mintak maap ye bos...x dapek dtg..tp aku dah jenguk dah tgsan utk aku....

penangan audit kualiti...rupanye rmai shbt aku x tido mlm td...kan btul aku ckp rmai qiamullail...smpai ade yg x sahur...yg lg shahdu ade yg siap hangkut printer g sek...sadis betul...cite aku pun sadis gak...konon2 nak print sgl bhan2 tu ms sahur td..tgk2...aik...ketas kosong je yg kuar???? apa cite? ink abihhh...uwaaaaaaaaaaa...tulunnnn...gegas2 aku siap...x penah2 pkl 6.30 aku kuar sbb nk smpai cpt...nak kejar printer kat sek...rupenye bkn aku sorang...2,3 org sama kesah...ink abih saat kecemasan...esok die ade lg .....

02 September 2009

Balik lambat


bukti aku balik lambat
Date: 2 sept 09
Time : 4.20 ptg
Location : Pejabat sek

Apakah motif aku letak gambo jam punch card nie??? adalah semata2 untuk menyatakan ...datang pukul 7.05 pg...balik 4.20 ptg...inilah guru era ini...bukan mcm zaman dulu...1.15 dah kemas nak balik..tu pun manyaaaaak keje lg belum selesai...yg sebenarnyekan....esok ada pemantauan jabatan...audit kualiti....huwaaaaaaaaaaa....mengah betul hari ni...dari pg...masuk kelas,siapkan segala borang,tadarus lg, latihan p'tndgn...meting...kemas kini fail panitia...rancangan ngajar...kebas bahu aku...nak lg jd ketua???? ambik.....PK aku cakap sepanjang aku cuti 2 bln x de lak org dtg mantau..aku balik cuti je..wah...wah...wah...

maka...hari ni aku x msk...pg pasar rmadhan je...so...mlm nie...aku nak qiamullail...siapkan apa benda yg belum siap...papai......kepada pegawai2 jabatan yg nak dtg esok tu...time kasih sbb dtg...at least siap jugak fail2 i tu...



31 Ogos 2009

Aku merdeka???

slamat hari merdeka...smoga negaraku aman dan makmur...ari ni merdeka b'mkna aku pun akan di merdekakan dr cuti 2 bulan...huhuhu...esok sek ma...anak muridmu menanti...kerja2 pun banyk mennti....jabatan nk dtg sek tnye kabar tu...aduhhh...blm balik sek pun aku dah tau apa yg mennti aku...

ari ni..nak basuh keta..dah 2 bulan keta aku x bsuh...ala...anta kedai je...pastu nak celup biskut smlm dlm coklat...x abih clup lg..( utk mak metuaku )pastu nak gosok2 bj utk smggu (baju aku n suamiku... )lagi......apa lg...ptg kang msk r...utk buka...x de alasan g pasr rmdhan lg..umar lak dmm sbb smlm g cucuk 2 bln....cpt baiknye umar...

umar harith da pandai senyum...

kali pertama...percayalah

Date : 30 Ogos 09
Location : dapur umahku..
Time : 2 ptg

Inilah kali pertama aku wat kuih raya...sbb first time tu yg wat aku teruja nak tnjukkan kat korang....biar kene gelak....hahahaha...tapi hasilnye...mantooppppp...siap bl penimbang br lg...yg best suamiku yg adun...kemahiran dr slalu bancuh umpan...dan aku sbb slalu main game cooking academy...cuba r main....yg x reti msk pun msti jd rajin msk


suamiku yg amat rajin..kompius..acara aku...tp mcm die punye acara..hehe



minah lodeh tipah lepat...nak nolong gak...


hasil...sodap...resepi ambik dlm mjlh keluarga bln 9