Menghitung hari

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickersIMA

20 Ogos 2009

Ramadhan

Abu Hurairah ra. meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: "Umatku telah dikurniakan dengan lima perkara yang istimewa yang belum pernah diberikan kepada sesiapa pun sebelum mereka. Bau mulut daripada seorang Islam yang berpuasa adalah terlebih harum di sisi Allah daripada bau haruman kasturi. Ikan-ikan di lautan memohon istighfar (keampunan) ke atas mereka sehinggalah mereka berbuka puasa".
Allah mempersiapkan serta menghiasi jannah yang khas setiap hari dan kemudian berfirman kepadanya: "Masanya telah hampir tiba bilamana hamba-hambaKu yang taat akan meninggalkan segala halangan-halangan yang besar (di dunia) dan akan mendatangimu."


Pada bulan ini syaitan-syaitan yang durjana dirantaikan supaya tidak menggoda mereka ke arah maksiat-maksiat yang biasa mereka lakukan pada bulan-bulan selain Ramadhan. Pada malam terakhir Ramadhan (orang-orang yang berpuasa ini) akan diampunkan." Maka sahabat-sahabat Rasulullah SAW pun bertanya: "Wahai Pesuruh Allah, adakah itu malam lailatul Qadar?" Dijawab oleh Rasulullah SAW: "Tidak, tetapi selayaknya seorang yang beramal itu diberi balasan setelah menyempurnakan tugasnya

19 Ogos 2009

Rajinnye die...




ni ha...ade sorang budak rajin...khusyuk tu mentelaah...die kt cikgu suruh buat keje umah....layan....cek gu mn ntah




Mask


Ambik kau...satu kotak sham beli mask utk keselmatn skeluarga. Mana dapat....ntah hehe...sndiri jwb ....rasanye smua farmasi dah abih jual...x de stok lg..tp sapa yg ada fmily keje hospitl ke...klinik ke...mst bende alah nie banyakkan...pada aku H1N1 nie satu peringatan pada semua manusia dr Allah....pada manusia yg slalu lalai...kira ni musibah akhir zaman...maka...ingat2lah...renung2 lah diri...

Cuba lagi anakku..

Pg td aku semangat gile nak rentikan nisa dr pki pampers....die ok je...pg td ntah brp pluh kali la aku bertanya dn mngulang psnn kat die..die nmpk ok je...2 x buang air wah slamat....dlm toilet...msuk kali ke 3 dah maleh gamaknye nk ckp....kantoi....kat umah nenek lak tu...dah tgh hr aku bwk blik umah...pujuk die tido...bgn tido dah glk ketawa segala ngan aku...smbil bring tgk tv...lg sekali...aduyai....tp aku x pth semangt..x pe baru hr p'tm tp nmpknye die dah malas kot..
" acha nak pki pampers r bu...nnt leleh2 lagi "...hehe...sian anakku..x pe..esok kite cube lagi ek syg...klu b'jy aku ada misi ke 2...m'buang beruang dr mulut die...( puting r... ) bukan satu tu...ade 2...klu dulu ade 3 ...nsb 1 dah ilang ...satu sumbat dlm mulut satu gesel2 kat pp lah...kat idung la...satu lg ikut suka die lah....untuk umar....aku b'ikrar x kan bg die puting..tp yg nisa ni pun bkn slh aku...bukan aku yg mulakan....tu yg buat aku smngt nak m'buangnye....tunggguuuuuuuu

Apa-ape aje..........

Ntah...aku x tau nk tulis apa...dari pg td smpai skrang aku dok dpn lptop nie jela..Ade tidak pun pg tadi....hobi baru aku...mop lantai..hehehe...ade ke org suka mop lantai? Smnjk sham pilihkan p'cuci lantai yg br tu mmg puas ati sangat...berkilat lantai aku...mantoooppp...maka setiap pg aku jd suka mengemop ( jd oshin ) biarpun aku tau yg benarnye lantai tu msh b'kilat..tgh cuti lagi blh la....kang start keje hujung mnggu je...tu pun klu rajin....wakaka...


Erm....x lm lg cuti skolah...maka...uwaaaa...cuti aku pun dah nak abis...tp x pe...rindu aku kat anak2 murid..msti bukak sek kang muka semua mcm asam kecut sbb pose...so...aku x yah la jerit2 dah.. bagus2..bagi je keje...msti semua snyp...pling x pun....zzzzzzzzzzz.....:- ) budak2...dan b'mulalah program ihya' ramadhan...tadarus al-quran(k.nik.....ketas keje dah anta ke? )

17 Ogos 2009

sukenye aku....

dah siap kemas umah...smlm agak huru hara sbb sham dok siapkan cat ruang tamu lak. kwnku kak nik dtg pun kene dok atas lantai je sbb sofa dah terpusing sana sini...so hasilnye...ruang tamu dan ruang menntonku b'wjh baru...yahoooo.....leh raya....gmbr aku blm pndah dlm laptop lagi...nnt r..
so...di ksmptn b'tukar cat dnding ( sbrnye sham x suke kaler nie..die kata pelik...mcm tadika la...mcm apa2 ntah lg ...tp dia yg beli kahkahkah ......x paham aku )maka aku pun ambk kesmptn tkr posisi sofa, meja konsul, lampu labu...segala benda alah la aku pusing..sakit pinggang wooo....ingat nak psing pala katil lak tapi x lrt la aku.. mau jtuh prnkn angkat tlm 9 inci...x pe2....sabo je dulu...
n...tgh hari ni msk ns je sbb MIL bagi aku nenas mask ngan ikan masin...sodap...sodap...tu la kelebihan dok sblh umah mak metuo nie...:-)

15 Ogos 2009

Sekian lama....





menu aku pagi nie...nasi lomak, pisang goreng.tu pun setelah skian lm aku x msuk. Kononnye m'habiskan tempoh bepantang la ..chewah...tp mkn ngan aca n fira je.pepagi buto sham dah pegi bangi nak repair keta. die kata cepat pg cepat siap...biasa klu die kuar sndiri die x kan mkn kat luar punye...so..tinggaikan utk die gak. program hari nie....pg ni sham nak siapkan cat umah. aku nak anta anak sedara g " koko " kat upm n ptg kang leh r menjengok carboot sale kat pintu 2 MAHA....smlm masa ambik fira kat kolej die g jenguk jap...dah pg x de ape.ni kes slh bc banner lagi r nie...rupenye start ari ni.semedang salah baco ....goliden...