Menghitung hari

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickersIMA

19 Oktober 2009

aku di uji- episod 3

smpai hukm tanpa banyak ckp kak sharum sorong naik wad..abg taha kat bwh daftar..yg lwknye kat bwh kata blm dftar mcm mn leh msuk wad?? abg taha kata..”u tanya dr azizi…die kata klu dah sampai naik terus wad..i x tau “tu la pekdahnye ramai contact nie…dr azizi ni rupenye kwn kakak yg sulung…pakar neuro…

smpai kat katil..x lm pastu dr azizi dtg..die tnjuk kat aku fielm x-ray tu..kakak shahrum kt jgn tp die kata x pe…aku perlu tahu apa yg jd dlm otak akak..die kata AVM t’jd pd p’puan slps b’salin atau yg b’umur 30 tahun n ke atas..drh x ikut laluan die…die cr jln shortcut..ikut jln org lain..org tu mrh sbb tu jlnnye pecah.. die kata jgn risau sbb esok kt oppart…esok tu mksudnye hari selasa 29 sept 09…wah…x rugi aku mintak pndh spital..cpt hukm nak buat..

29 sept 09 ( selasa )- dah puasa nak kene opprt..tetiba dtg sorang dr bg tau x jd..so aku mkn lah balik…esok br opprt…bilik bdh penuh..sbb ade org kene bdh tp blm siap lg..mlm tu kakak aku( kak edah ) yg tmnkan aku..klu kat sg buluh langsung x leh tgg…wad pun cmpur laki pompuan

30 sept 09( rabu ) dlm pkul 10 siap2 n tolak masuk dlm blik bdh..dlm blik bdh tu aku serahkan diri je ,dkt 2 kaki 2 tgn ade dr cucuk jarum…x jumpa urat..last2 jumpe gak kot sbb die suruh sedut gas…kasi pengsan..sdr2 dah dlm icu..mak aku kata lm gak…3.30 br kuar..mlm tu aku dok icu…sgt lah x slesa sbb kene pakai yg kat mulut tu…sedut oksigen lg..siap tanye lg bile leh naik wad??? keesokan harinye…


31 sept 09 / 1okt 09 (khamis )- tarikh pun dah x ingat..pndah wad yg lps bdh tu..x ingat apa singktnnye..x brapa slesa gak sbb x lene tido…katil pun xleh tnggikan sbb paras kepala x leh lebih 30 darjah..yg m’harukan…anak murid aku dtg ngan mummy die..dini al-qayum..skjp je die msuk tgk aku pastu kuar sembang ngan mak n kakak d luar.mummy die ckp dini asyik ajak nak tgk ustzh die je..die x lalu mkn,x lena tido slgi blum tgk aku…uhuk2….bgus anak muridku ini…

mlm tido x lena sbb ada pkcik satu wad gaduh ngan nurse..kat hukm ni bkn nak puji tp mmg kenyataan nursenye mmg t’baik pnh aku jumpe..lembut je semuanya..pakcik tu ajak gaduh pun sabo je lg…tido semlm kat bilik ni esoknye aku tnye bl leh balik wad biasa..nurse kata x leh lagi sbb pas bedah kene monitor dulu..aku punye rayu2 ngan doktor..asal doktor dtg aku rayu…dari dr nur..die kene tnye dr azizi dulu..dr azizi x bg..ptg ckit dr sun lak dtg..pun ku rayu lg..die kata nnt tnye dr azizi gak..aku siap ckp klu x pndh wad x mau mkn..konon2 nak mogok lapar..dr sun kata pukul 8 mlm kang die bg tau..dah pukul 8 die pun dtg bg tau brita baik..agaknye ntah apa die goreng kat dr azizi tu....hahaha....bukan apa...dr azizi nie kire mcm ketua depa la...pakar lak tu..so apa2 hal kene tanye dr azizi dulu...dr sun kata nak pastikan aku dpt yg t'baik sekali...dah buat p'bdhn payah2, b'jam2 depa b'juang mengikat urat saraf otak aku...so kene la monitor baik2...t'mkn gak aku ngan pujukan die..tp dah dapat pndah kire ok la tu..tp lm gak nak tgg dpt kuar tu,pukul 11 mlm br depa nak tolak katil aku g wad 5 e..bukan apa aku mintak pindah tu...aku x selesa sbb katil x leh nak tggikan...30 darjah je boleh...aku fikir klu dah masuk wad biasa mesti boleh tggikan katil...

kakak aku (nurul)pun smpai sbb nak jaga aku mlm tu..so b’mula lah rutin harian di wad 5 e sugeri 4..dan betul tekaan ku sbb masa di wad 5 e aku tido ngan begitu lena sekali

b’mcm2 pengalaman lah yg aku rasa..yg paling x leh lupa g msukkan kamera melalu urat2 kat peha…


semnggu slps bdh(7 hb okt ) hari rabu aku di bwk turun nak tgk ade lg p’drhan kat otak ke x slps d bdh..mak tuan..sakitnye tuhan je yg tahu..ngan rasa pijar kat mata..kepala rasa b’pusing2 alam ni..mmg die bius tp ttp terasa gak..klu d bg pilihan b’salin ngan lalui msuk kamera kat urat peha ni…aku pilih b’slin..klu mati pun at least mati syahid…klu mati masa msk kamera nie?????

Tiada ulasan:

Catat Ulasan