Menghitung hari

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickersIMA

26 Ogos 2009

Puding rotiku...


Time : 3 ptg - 9 mlm
Location : Dapur umah aku la..
Semalam aku x tau dr mn dpt semangat nak wat kuih...ms anak2 tgh tido dlm pukul 3 gitu aku dah b'juang...cr resepi dr pg tu.....last2 aku bwk laptop g dapur smbil tgk smbil buat...( hahaha...mcm poyo je kan..)PUDING ROTI maka...kelentang...kelentung ...kelentang ...
kelentung... siap lah adunanku...ada la ckit2 yg aku tokok tmbah...die kt susu UHT aku boh susu cair dlm tin..die x suruh boh kismis...aku boh

first time aku guna bende ni nk m'bkr..slalu guna utk pns2 kan lauk je...tetiba tgh aku bsh2 pinggan bunyi ntah segala mcm bunyi dr mkrv nie..campak pinggan terus ttup suiz..kencang jantung aku b'denyut..nsb x meletup...dah sudah..x msk puding roti aku...t'pksa aku mnnti suami ku pulang...bila die smpi trus la buat aduan..apalagi..die g umah mak pnjm oven mak.nasib ado..abah metua aku kata oven oren tu umurnye lg tua dr adik ipar aku yg bongsu...( 20 thn lebih....x cy udah ) .

belum blh guna lagi...tgg lak sham tukar wayar die.dah alang2 katanye..x pe la...tgg je..asal kuih ni blh siap sblm b'buka pose..akhirnye...b'jy la aku m'bkrnye...bau dah semerbak..sham siap tgg dpn oven lagi ( kompius aku...sapa yg excited benornya ntah hehe...)bunyi je ketinggggg.....wahh...smgt tu kuarkan...emmmm sdpnye bau...rasa die abaikan dulu...yela...pose mcm mn la nak rasa...biar sejuk baru potong

Konon2 nak la bg kat mak suruh die rasa..yela..dah pinjam oven x reti2 nk ngulur???bila aku potong...lembik..benyek...x jd??? aku tgk kat lmn web , resepi ni dpt 5 bintang tu...x kan aku buat terus x jd..musykil2..maka..tebiar je puding tu atas meja...kat ujung lak tu...senggol ckit boleh tebalik terus...
tapi sham bgus...die bg semangat lagi...adunan slh kot...api die x rata kot..mcm2 la lg spekulasi...last2 die msukkan blk dlm oven ..dan.....eh...jd la bang....senyum aku tgk puding tu..try suap sesudu...eh...sedap la...ambik lg..ambik lg...dan lg..wajar la dpt 5 bintang...sham kt klu x abih esok ltk kat umah mak..paksa bdk2 yg mak jg tu mkn..hehe..

Ari nie smgt aku nak wat kuih blum pudar..lps subuh terus belek mjlh..tp blm ade yg menarik lagi...sat2 lg nak carik la...sapa ade resepi best2 leh share ngan aku ek..biar aku lak try..

adunan puding rotiku


oven yg hampir2 nak meletup.sapa yg pandai guna tlg ajar aku

oven mak yg menyelamatkan puding ku...t'balik sbb kene repair dulu



















Tiada ulasan:

Catat Ulasan